ما در اين مقاله به دنبال اين هستم که مزاياي استفاده از نرم افزار CRM براي فروشگاههاي آنلاين را بررسي کنيم و همچنين به اين ميپردازيم که
کسبوکارهاي آنلاين:
کسبوکارهايي که بتوانند مشتري قبلي خود را حفظ کنند و همچنين مشتري جديد را جذب کنند يعني در مسير درست قرار دارند. CRM استراتژي کليدي کسبوکارها است که عملکرد و فرايندهاي داخلي را با شبکههاي خارجي تلفيق ميکند تا ارزش مورد انتظار و سودآوري را خلق و به مشتري هدف ارائه کند.
CRM براي فروشگاههاي آنلاين و کسبوکارهاي آنلاين يک راه حل کارآمد است که نقشه سفر مشتري را روشن ميکند و اينگونه کسبوکارها ميتوانند با استراتژيهاي مناسب را جذب بازاريابي انتخاب کنند و فروش خود را افزايش دهند.
مهم ترين کاري که برنامه CRM براي کسبوکارهاي اينترنتي انجام ميدهد اين است که نسبت به مشکلات، انتظارات، شکايات و تجربيات مشتريان اطلاعات دقيق تري داشته باشيد در نتيجه محصول يا خدمات شما تطابق بيشتري با نياز مشتري پيدا ميکند.
مزاياي استفاده از نرم افزار CRM براي کسبوکارهاي آنلاين:

به عبارت ساده ميتوان گفت نرم افزار CRM به کسبوکارهاي آنلاين کمک ميکند نقشه سفر مشتري را به روشني بدانند و بتوانند اطلاعات مشتري را ذخيره، دستهبندي و سازماندهي، تجزيه تحليل کنند.
بيشتر مديران کسبوکاري که مايل نيستند براي نرم افزار CRM هزينه انجام بدهند ميگويند که نرم افزار CRM چه
- سيستماتيک کردن کارهاي شما
- ايجاد راههاي ارتباطي با مشتري
- راه اندازي کمپينهاي تبليغاتي
- تجزيه و تحليلهاي پيشرفته
- مديريت دادههاي ارزشمند مشتريان
مي توانيم مزاياي بيشماري را به اين ليست اضافه کنيم، ولي مهم اين که مهم ترين و بهترين راه و مزيتها را بدانيم و به درستي از آنها استفاده کنيم. اگر مزاياي بيشماري بيان کنيم آيا شما به همه اين امکانات احتياج داريد و از آن استفاده ميکنيد؟؟؟
نيازهاي خود را در نظر بگيرد و ابزار لازم را برداريد و به ياد داشته باشيد که ميتوانيد هر لحظه ابزار خود را ارتقا دهيد.
سيستماتيک کردن کارهاي شما :
شما هر روز بايد کارهايي را انجام دهيد که به صورت روزانه و تکراري است. به عنوان مثال خيلي ساده، بيشتر کسبوکارهاي آنلاين ميخواهند بعد از خريد مشتري اس ام اسي براي مشتري ارسال بشود شما به سادگي ميتوانيم براي مشتري خود پيام کوتاه ارسال کنيد.
مثال بالا يک مثال خيلي ساده بود، شما ميتوانيد براي اقداماتي که براي پشتيباني از مشتري به سادگي از نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري استفاده کنند.
نرم افزار CRM با داشتن ابزاري به نام
ايجاد راههاي ارتباطي با مشتري :
شما ميتوانيد از راههاي مختلفي با مشتري خود ارتباط برقرار کنيد. شما ميتوانيد از طريف تلفن اينترنتي (VOIP)، اس ام اس، ايميل، فکس و تلگرام با مشتري خود ارتباط برقرار کنيد. به اين شکل شما راههاي ارتباطي با مشتري بيشتري براي شما به فراهم خواهد شد.
نرم افزار CRM با يکپارچه کردن راههاي ارتباطي به شما اجازه ميدهد به بهترين نحو و بيشترين اثرگذاري با مشتري خود ارتباط برقرار کنيد. اينگونه سر نخهاي فروش که براي شما به دست ميآيد به راحتي تبديل به مشتري ميشود و مشتريهاي قديمي را ميتوانيد حفظ کنيد.
راه اندازي کمپينهاي تبليغاتي :
راه انداختن کمپين تبليغاتي کاري ندارد و کسبوکارها به راحتي ميتوانند که کمپينهاي تبليغاتي خود را راه اندازي کنند. مشکل از جايي شروع ميشود که مديران شرکتها براي بودجهبندي راه اندازي کمپينها ديدي در خصوص ميزان بهرهوري کمپينها ندارند.
شما به کمک نرم افزار CRM ميتوانيد بازخوردهاي لازم و گزارشهاي لازم از هر کمپين به دست بياوريد. همچنين به سادگي ميتوانيد کمپينهاي ايميلي و اس ام اسي داشته باشيد.
تجزيه و تحليلهاي پيشرفته :
مهم ترين سودي که نرم افزار CRM براي شما به همراه دارد. قدرت تجزيه و تحليل قسمتهاي مختلف کسبوکارتان است. قابليت اصلي نرم افزار CRM24 اين است که قسمتهاي مختلف را يکپارچه ميکند.
با يکپارچه شدن قسمتهاي مختلف سازمان شما ميتوانيد نقاط ضعف قسمتهاي مختلف را متوجه بشويد و حتي نقاط ضعف کارمندهاي خودتان را شناسايي کنيد و به او کمک کنيد به حد استانداردهاي شرکت برسد.
شما به وسيله ابزار گزارشگيري به راحتي ميتوانيد پيشبيني فروش، ميزان فروش، موجودي انبار و … را داشته باشيد و متوجه بشويد براي هر مشتري چه هزينه را پرداخت ميکنيد. محدوديت استفاده شما از نرم افزار CRM فقط به خاطر اطلاعاتي است که شما به نرم افزار وارد کردهايد.
مديريت دادههاي ارزشمند مشتريان :
همان طور که اطلاع داريد مهمترين داراي يک شرکت اطلاعات مشتريان آن شرکت است.
شما ميتوانيد به سادگي در وب سايت خود فرمي که توسط مشتري پر ميشود را به نرم افزار متصل کنيد و تمامي اطلاعات (ايميل، آدرس، تلفن و…) را ذخيره کنيد. مديران بزرگ درباره اطلاعات مشتري بيان کردهاند که اطلاعات مشتري مثل گنج براي کسبوکارها ميماند. شما با اطلاعات مشتريان خود چه ميکنيد؟
اگر تازه شروع کرده باشيد فقط ميتوانيد که اطلاعات خود را منظم و دستهبندي شده نگه داريد در غير اين صورت اطلاعات مشتريان شما در صورت ذخيرهسازي به صورت نامنظم ذخيره کردهايد و در فايلها مختلف به صورت پراکنده نگه ميداريد. اطلاعاتي که براي شما مثل گنج ميماند.
نرم افزار CRM24 چه کمکي به کسب وکارهاي آنلاين ميکند :

همانطور که ميدانيد هر تجارت و کسب و کار نيازهاي متفاونتي دارد و همچنين هر تجارت و کسب و کار داراي ويژگيهاي منحصر به فرد خودش است. نرم افزار CRM24 با داشتن تجربهاي که به کمک متحدان تجاري خود (مشتريان خود) به دست آورده است. نرم افزار را طراحي کرده که مخصوص کسب و کارهاي آنلاين و فروشگاههاي اينترنتي است.
اينگونه شما زمان زيادي را براي پيادهسازي نرم افزار CRM در سازمان خود نداريد بلکه 80 درصد پيادهسازي براي شما از قبل انجام شده است. فقط کافي است فرايند فروش خود را رو کاغذ بياوريد و مواريد که قرار است با توجه به آن گزارش تهيه کنيدو چينش سازماني خود را در نرم افزار CRM24 وارد کنيد.
همانطور که بيان شد هر شرکت داراي ويژگي مخصوص به خودش است. ما در اينجا قصد داريم به 5 مورد از اين ويژگيها نرم افزار CRM24 که مربوط به کسب و کارهاي آنلاين (فروشگاه آنلاين) است بپردازيم:
- شخصيسازي و سفارشيسازي براي هر کسبوکار
- يکپارچگي با وب سايت فروشگاهي
- پشتيباني رايگان
- کاربري راحت و آسان
- يکپارچهسازي
- پيادهسازي بسيار راحت
شخصيسازي و سفارشيسازي براي هر کسبوکار:
هر کسبوکار داراي ويژگي و فرايند مخصوص به خودش است. نرم افزار CRM24 قابليت براي نرم افزار CRM خود قرار داده است. شما به سادگي ميتوانيد براي کسبوکار خود سفارشيسازي انجام دهيد و تغييرات لازم را در نرم افزار ايجاد کنيد.
يکپارچگي CRM با وب سايت :
فروشگاه هاي اينترنتي ميتوانند نرم افزار CRM24 را با وب سايت خود يکپارچه کرده و تمام اطلاعاتي که توسط مشتريان در وب سايت از ثبت نام گرفته تا خريد و سفارش آنلاين محصول ثبت ميشود را در CRM مديريت کنند.
پشتيباني رايگان:
نرم افزار CRM24 به صورت
زماني که شما نرم افزار CRM24 را به صورت ابري تهيه ميکنيد، نيروهاي پشتيباني CRM24 به صورت رايگان در کنار شما خواهند بود.
وجود نيروي پشتيبان از اهميت بالايي برخوردار است چون شما اگر به مشکلي برخورد کرديد بايد کسي باشد که بتواند از شما حمايت کند. شرکتهاي که در زمينه توليد نرم افزار فعاليت ميکنند براي پشتيباني از شما هزينه بالايي را دريافت ميکنند. اين در حالي است که نرم افزار CRM24 بدون هيچ هزينه اين اقدام را انجام ميدهد.
کاربري راحت و آسان:
نرم افزار CRM24 توسط مختصصين نرم افزار و کسب و کار نوشته شده است. هنگام توليد اين نرم افزار دو عامل بهرهوري و سادگي در استفاده مورد توجه اين متخصصين بوده است.
ما سعي کرديم قسمتهاي مختلف نرم افزار را به شيوهايطراحي کنيم که افرادي که از نرم افزار استفاده ميکنند به راحتي از قسمتها استفاده کنند و مشکلي در استفاده از نرم افزار نداشته باشند.
يکپارچهسازي:
شما به کمک نرم افزار CRM24 به راحتي ميتوانيد قسمت تامينکنندگان، انبار، بازاريابي، فروش و پشتيباني را مديريت کنيد. ما همچنين قابليت اتصال به ديگر نرم افزارها را هم تهيه کرديم که شما به سادگي بتوانيد به نرم افزارهاي حسابداري، ERP و ديگر نرم افزارها که مورد نياز شما است نرم افزار CRM خود را متصل کنيد.
پيادهسازي بسيار راحت:
با توجه به اين که ما نرم افزار اوليه براي کسب و کارهاي آنلاين تهيه کرديم شما با تغييرات کوچکي مي توانيد نرم افزار را در سازمانتان پيادهسازي کنيد. همچنين با پشتيباني رايگاني که در اختيار شما قرار دارد هر کمکي نياز داشته باشيد در اختيار شما خواهد بود.
پيادهسازي نرم افزار CRM براي شرکتهاي مختلف متفاوت است و فقط بستگي به ميزان جديت مديريت در استفاده از نرم افزار CRM دارد.
درباره این سایت